باتری های یو پی اس - باتری یو پی اس - باتری های ups - باتری ups - شارژر باتری یو پی اس - شارژر باتری ups- اصل ترونیک - تسترونیک
باتری UPS

باتری های یو پی اس

باتری UPS یا منبع تغذیه اضطراری  (Uninterruptible Power Supply)  یک دستگاه الکتریکی است که در صورت قطع برق یا نوسانات ولتاژ، تأمین کنندهٔ برق پشتیبانی مؤقت برای تجهیزات الکتریکی مانند کامپیوترها، سرورها، سیستم‌های شبکه، و سایر دستگاه‌ها می‌باشد.

باتری UPS در زمان از دست دادن برق اصلی، به مدت محدودی انرژی الکتریکی را فراهم می‌کند تا امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و یا ادامه کارکرد دستگاه‌ها را فراهم سازد، تا زمانی که یک منبع برق جایگزین (مانند ژنراتور یا بازیابی برق) فعال شود یا برق اصلی بازیابی شود.

باتری UPS

باتری های یو پی اس در کجا استفاده می شوند ؟

باتری UPS در انواع مختلف سیستم‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌شود. این شامل موارد زیر می‌شود:

1. کامپیوترها و سرورها : باتری UPS برای تأمین برق پشتیبانی موقت برای کامپیوترها، سرورها و دیگر تجهیزات اداری و کامپیوتری استفاده می‌شود تا از از دست رفتن اطلاعات و آسیب دیدن سیستم‌ها در صورت قطعی اضطراری جلوگیری شود.

2. شبکه‌های کامپیوتری : برای ادامه عملکرد شبکه‌های کامپیوتری و سوئیچ‌ها در صورت وقوع قطعی برق، باتری UPS مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اتصالات شبکه فعال بمانند.

3. تجهیزات اداری : باتری UPS برای تأمین برق پشتیبانی در ادارات و سازمان‌ها برای تجهیزاتی مانند فکس، پرینتر، تلفن و سایر دستگاه‌های اداری استفاده می‌شود.

4. تجهیزات پزشکی: در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، باتری UPS برای تأمین برق پشتیبانی برای تجهیزات پزشکی حیاتی مانند دستگاه‌های MRI، CT Scan و دستگاه‌های نظارتی برای حفظ سلامتی بیماران استفاده می‌شود.

5. تجهیزات صنعتی : در صنایع مختلف از جمله صنایع برق، خودروسازی، نفت و گاز و سایر صنایع، باتری UPS برای حفظ عملکرد تجهیزات حیاتی و جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها و آسیب به تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است.

6. تجهیزات ساختمانی : آسانسور ، پله برقی ، کرکره برقی ، دربازکن . . . .

7. وسایل حمل و نقل : لیفتراک ، دوچرخه شارژِ و . . . 

این تنها چند نمونه از کاربردهای باتری UPS است و در واقع در هر مکانی که نیاز به برق پشتیبانی مؤقت و حفظ عملکرد تجهیزات در صورت قطعی برق وجود داشته باشد، می‌توان از آن استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه :

شارژ باتری ups

شارژر باتری یو پی اس

وقتی که شارژ باتری UPS تمام شود، این ابزار دیگر قادر به فراهم کردن برق پشتیبانی نخواهد بود و در صورت قطعی برق، تجهیزات متصل به UPS بدون برق پشتیبانی خواهند ماند. در این صورت، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. شارژ مجدد باتری:  بهترین و مقرون به صرفه ترین  راه برای حل مشکل اتمام شارژ باتری یک UPS، استفاده منظم و صحیح از شارژر باتری آن است. با به روز نگه داشتن باتری و شارژ مداوم آن، می‌توانید از عملکرد بهتر و پایدارتر UPS خود لذت ببرید و از از دست رفتن برق و ناخواسته قطعی‌های برق جلوگیری کنید

۲. تعویض باتری: اگر باتری UPS به دلیل خرابی یا عدم عملکرد مناسب دیگر قابل شارژ مجدد نبود، ممکن است نیاز به تعویض آن باشد. در این صورت، باید باتری قدیمی را از UPS جدا کرده و یک باتری جدید و سالم را جایگزین کنید.

۳. تأمین برق جایگزین: در صورتی که امکان شارژ مجدد باتری یا تعویض آن وجود ندارد، می‌توانید از یک منبع برق جایگزین مانند یک ژنراتور یا منبع برق دیگر برای تأمین برق برای تجهیزات خود استفاده کنید، تا زمانی که مشکل باتری UPS حل شود.

بهتر است همواره برای اطمینان از عملکرد صحیح UPS، باتری آن را به طور دوره‌ای بررسی کرده و در صورت نیاز، شارژ مجدد کرده یا تعویض نمایید.

شارژ باتری ups

خرید شارژر باتری یو پی اس

همه دستگاه های شارژر باتری تولید شده توسط گروه صنعتی اصل ترونیک ، باتری های یو پی اس را شارژ می کند.

تستر های باتری و دینام

تستر های باتری و دینام گروه صنعتی اصل ترونیک 

تستر باتری و دینام 3000 - اصل ترونیک - تسترونیک

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات
و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288