مقالات

چرا دینام خودرو می سوزد ؟

چرا دینام خودرو می سوزد ؟ دینام خودرو - تستر باتری و دینام - اصل ترونیک - تسترونیک
دینام خودرو

چرا دینام خودرو می سوزد؟

دینام خودرو

علائم و نشانه‌های سوختن دینام خودرو

مشکلات خودرو با نشانه‌هایی همراه هستند که می شود  با دانستن آن نشانه‌ها، سریع‌تر به مشکلات خودرو پی برد. در ادامه‌ نشانه‌هایی از سوختن دینام خودرو را برسی می کنیم .

دینام خودرو

چراغ هشدار دهنده دینام ( چراغ باتری )

چراغ دینام در پنل نشانگرهای خودرو قرار دارد که نشان دهنده شارژ بودن یا عدم شارژ بودن باتری است. این چراغ  به کامپیوتری که میزان ولتاژ خروجی باتری را نشان می‌دهد، متصل است. خاموش بودن این چراغ به معنی کارکرد صحیح دینام بوده و روشن بودن آن به معنی عدم تولید نیروی الکتریکی در دینام است.

دینام خودرو

تغییر در نور چراغ‌های خودرو

وقتی قدرت و کارایی دینام پایین بیاید، دستگاه‌های برقی خودرو به خوبی کار نخواهند کرد. در این هنگام ممکن است چراغ‌های خودرو و چراغ‌های روی داشبورد کم نورتر شوند.

گاهی نیز ممکن است که نور چراغ‌ها بیش از حد روشن شوند که می‌تواند خبر از برق رسانی بالا در خودرو دهد که نتیجه‌ای جز داغ شدن چراغ‌های خودرو ندارد.

همچنین کم و زیاد شدن نور چراغ‌ها در خودرو می‌تواند ناشی از نوسانات برق خودرو باشد که از نشانه‌های خرابی دینام تلقی می‌شود.

چرا دینام خودرو می سوزد ؟ دینام خودرو - تستر باتری و دینام - اصل ترونیک - تسترونیک
دینام خودرو

آیا خوابیدن باتری از نشانه های سوختن دینام می باشد ؟

هنگام خوب کار نکردن دینام، باتری برای جبران ضعف دینام مجبور است، برق بیشتری از دینام بیرون بکشد. در این هنگام بهترین باتری‌های موجود هم می‌توانند در نهایت از کار بیفتند. به طور واضح‌تر، باتری‌ها برای در اختیار گذاشتن برق لازم برای استارت زدن، طراحی شده‌اند و استفاده طولانی از برق آن‌ها موجب این امر می‌گردد.

دینام خودرو

سایر نشانه‌ها

از سایر نشانه‌های خرابی یا سوختن دینام خودرو می‌توان به مواردی همچون پوسیدگی یا شل و سفت بودن تسمه دینام و همچنین به شنیدن صدای جیر جیر در خودرو که ناشی از تراز نبودن فولی دینام با تسمه است نیز اشاره کرد.

دینام خودرو

پیشگیری از سوختن دینام خودرو

برای پیشگیری از سوختن دینام خودرو، راهکارهایی وجود دارند که با دانستن آن‌ها می‌توان از سوختن دینام جلوگیری کرد. این راهکارها عبارتند از:

  1.  از باتری‌هایی استفاده شود که ظرفیت حداقل 65 آمپر را داشته باشند؛ استفاده از چنین باتری‌هایی می‌تواند راهکاری برای پیشگیری از سوختن دینام خودرو باشد.
  2. اگر مدت زمان توقف شما طولانی است، دور موتور خودروی خود را تا حدود 2000 دور در دقیقه به طور متناوب، با فشار دادن پدال گاز خودرو بالا نگه دارید. این کار یکی از راهکارهای پیشگیری از سوختن دینام خودرو است.
  3.  هنگام استفاده از کولر خودرو، دور فن آن را تا جایی که امکان دارد، در پایین‌ترین درجه آن قرار دهید.
  4.  تسمه دینام در خودرو بسیار مهم است و شل یا سفت بودن آن باید مرتبا چک شود که یکی از راه‌های پیشگیری از سوختن دینام است.
  5.  چراغ‌های خودرو را در زمان‌های غیر ضروری روشن نکنید.

گارانتی شش ماه اصل ترونیک

تمامی محصولات گروه صنعتی اصل ترونیک دارای گارانتی شش ماهه می باشد  و مشتریان محترم گروه صنعتی اصل ترونیک می توانند با آرامش خاطر از محصولات با کیفیت ما استفاده کنند . 

تستر های باتری و دینام

تستر های باتری و دینام گروه صنعتی اصل ترونیک 

تستر باتری و دینام 3000 - اصل ترونیک - تسترونیک

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات
و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *