مقالات

شارژر قطره ای خودرو

شارژ قطره ای خودرو چیست ؟ شارژر قطره ای باتری - اصل ترونیک

انواع شارژر باتری خودرو 

شارژر باتری خودرو ابزاری عالی برای هر ماشین داری است. شما به سادگی می توانید باتری خود را شارژ کنید و حتی بسیاری از آنها می توانند سلامت باتری شما را کنترل کنند تا به اندازه کافی هشدار اولیه دریافت کنید تا برای هزینه های جایگزین اجتناب ناپذیر آماده شوید.

انواع شارژرهای باتری می‌توانند انرژی مورد نیاز را برای خودرو تأمین کنند، اما کارکردشان بر طبق نوع شارژر با یکدیگر  متفاوت است. معمول ترین انواع شارژر باتری ماشین در ایران عبارتند از:

  شارژر ساده: این مدل شارژر باتری خودرو معمولا برای ایجاد یک شوک به جهت به‌ کار افتادن باتری ماشین کاربرد دارد. این مدل باتری  به طور معمول کیفیت و قیمت پایینی دارد و قابل استفاده برای طولانی مدت نیست.

 شارژر قطره‌ای: این مدل شارژر عموما برای تعمیر و حفظ جریان برق برای زمان محدود استفاده می شود. شارژر قطره ای به طور عمده برای باتری‌های کم حجم کاربرد دارد، به علت مدیریت و کنترل جریان الکتریسیته سبب خرابی باتری نمی‌شود و شارژر را برای مدت معلوم نگه می‌دارد.

شارژر هوشمند و سریع: شارژر سریع به‎‌ علت برخورداری از فن‌ خنک‌کننده و همچنین کنترل مدار برای شارژر سریع باتری‌ها، طرفداران زیادی دارد. این مدل شارژر باتری ماشین با تقسیم واحد شارژر، هر سلول از الکتریسیته را برای برق‌رسانی کنترل می‌کند که به همین خاطر می توان از این نوع شارژر برای مدت زمان طولانی استفاده نمود.

سایر مدل‌ها: از دیگر مدل‌های شارژر باتری خودرو، شارژر هوشمند، پالسی، زمان‌دار والقایی هستند.

شارژر قطره ای باتری خودرو چیست

شارژر قطره ای یک شارژر باتری خودرو است که به گونه ای طراحی شده است که برای مدت زمان طولانی روی خودرو باقی بماند تا باتری دوباره شارژ شود. شارژر قطره ای به آرامی شارژ را به باتری اضافه می کند و اجازه تخلیه معمولی شارژ باتری ها را نمی دهد. نظرات مختلفی در مورد مدت زمان ماندن شارژر قطره ای روی باتری وجود دارد و به همین دلیل انواع مختلفی تولید شده است.

برخی از شارژرهای قطره ای را می توان برای مدت نامحدود روی باتری باقی گذاشت. اینها در خودرویی که همیشه استفاده نمی شود یا برای زمستان یا تابستان در جایی نگهداری می شود استفاده می شود. در مواقعی که خودرو در مواقع اضطراری یا شرایط غیرمنتظره دیگر مورد نیاز باشد، شارژر قطره‌ای که مخصوص این کار ساخته شده است، روشن باقی می‌ماند. از خالی شدن باتری به دلیل عدم استفاده جلوگیری می کند.

تفاوت شارژر قطره ای باتری با شارژر های معمولی

تفاوت شارژر قطره ای و شارژر باتری معمولی در این است که شارژر قطره ای دائماً شارژ می کند، چه باتری کاملا شارژ شده باشد یا نه. از طرف دیگر، یک شارژر باتری دارای مداری است که باتری را کنترل می کند و تنها زمانی شارژ می شود که ولتاژ به زیر سطح از پیش تعیین شده کاهش یابد، بنابراین از شارژ بیش از حد و آسیب جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از شارژر های قطره ای

شارژر قطره ای از یک تنظیم کننده باتری برای تنظیم میزان شارژ و جلوگیری از شارژ بیش از حد استفاده می کند، باتری وسیله نقلیه شما را با سرعتی مشابه با سرعتی که خود تخلیه می کند شارژ می کند تا ظرفیت کامل باتری حفظ شود. شارژ با سرعت زیاد یا شارژ بیش از حد می تواند به باتری آسیب برساند.

استفاده از شارژر قطره ای بسیار آسان است. اکثر شارژرهای قطره ای از یک جعبه ساده (جایی که “جرم” شارژر در آن قرار دارد)، یک کابل برق و دو گیره تمساح تشکیل شده است. قبل از اتصال همه چیز، مطمئن شوید که ولتاژ و آمپر را متناسب با باتری خود تنظیم کنید. سوئیچ ها و دکمه های روی جعبه شارژر را بررسی کنید و قبل از اتصال شارژر به منبع برق، آنها را تنظیم کنید.

 

مطمئن شوید که باتری برای شارژ آماده است

قبل از شروع اتصال شارژر خود، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام اقدامات ایمنی انجام شده است. اولین نکته این است که وسیله نقلیه شما در مکانی عاری از باران و رطوبت پارک شده و دارای تهویه مناسب باشد. فرآیند شارژ می تواند گاز هیدروژن اضافی تولید کند و اگر اجازه داده شود در یک ساختار محصور متمرکز شود، انفجار یا آتش سوزی رخ می دهد. مطمئن شوید که اشتعال خودرو خاموش است و کلید آن خارج شده است و شارژر شما از برق جدا شده است.

مکان مناسب پیدا کنید

پیدا کردن مکان مناسب برای اتصال ترمینال منفی شارژر، کلید کامل کردن ایمن و موثر مدار شارژر قطره ای شما است. در حالت ایده‌آل باید از یک نقطه فلزی خالی روی قاب یا یک پیچ بزرگ متصل به شاسی یا بلوک موتور استفاده شود، اما اگر نمی‌توان آن را پیدا کرد، قسمتی از قاب که عاری از کثیفی، دود و روغن بیش از حد باشد کافی است. ترمینال منفی باتری هرگز نباید استفاده شود، زیرا ممکن است باعث انفجار یا آتش سوزی شود

کابل ها را وصل کنید

گیره های تمساح را وصل کنید. باید یک گیره سیاه و یک گیره قرمز وجود داشته باشد. کابل قرمز یا مثبت را بردارید و آن را به قطب مثبت باتری وصل کنید تا شارژ شود. هنگامی که از اتصال محکم خود مطمئن شدید، سیم سیاه و منفی را به محل زمین خود که در مرحله 2 قرار دارد وصل کنید. مهم است که قبل از وصل کردن شارژر خود اطمینان حاصل کنید که این سیم منفی به طور محکم وصل شده است. هنگامی که شارژر به برق وصل و روشن است، سیم ها را لمس نکنید، زیرا ممکن است ضربه یا آسیب جدی رخ دهد.

شارژر را روشن کنید

هنگامی که اتصالات شما برقرار شد، مطمئن شوید که تمام تنظیمات مناسب مطابق با توصیه های دفترچه راهنما برای نوع باتری که شارژ می کنید تنظیم شده است. شارژر خود را به برق وصل کنید و آن را در موقعیت «روشن» قرار دهید. اکثر شارژرهای باتری دارای آمپر متری هستند که در باتری مرده بالاتر و در شارژ کامل به صفر می رسد. اگر این کنتور کم باشد، باتری شما ممکن است نیازی به شارژ نداشته باشد یا اتصال زمین شما کافی نباشد. شارژر را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و در صورت بروز این مشکل دوباره اتصال را امتحان کنید.

صفحه نمایش شارژر را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی شارژ می شود. اگر بعد از چند دقیقه شروع به شارژ نشد، باتری شما به احتمال زیاد مرده است و دیگر قابل بازیابی نیست. در غیر این صورت، باتری را تا زمانی که پر شود در حال شارژ نگه دارید.

برخی از شارژرهای قطره ای را می توان ماه ها بدون آسیب رساندن به باتری شما با خیال راحت وصل کرد و یک استراتژی تعمیر طولانی مدت باتری آسان را ارائه می دهد. سایرین ممکن است حداکثر برای چند روز متصل باقی بمانند. برای جزئیات، حتما دفترچه راهنمای شارژر چکش خود را بررسی کنید.

در صورتی که قصد تهیه شارژر خودرو را دارید، به وب سایت اصل ترونیک مراجعه نمایید. این فروشگاه ارائه دهنده انواع شارژر ماشین از برندهای مختلف است. با خرید از این فروشگاه از گارانتی معتبر بهره مند خواهید شد.

سوالات متداول

شارژرهای باتری خودرو چقدر طول می کشد تا باتری ها را شارژ کنند؟

شارژ باتری ها بسته به نوع باتری، نوع شارژر و مشخصات برق هر کدام معمولاً حدود 4 تا 11 ساعت طول می کشد.

چند وقت یکبار باید باتری ماشین خود را شارژ کنید؟

اگر باتری ماشین شما هنوز به درستی کار می کند و دینام ماشین شما در حین استفاده برق باتری را تامین می کند، تا حدود پنج سال نیازی به شارژ مجدد باتری نخواهید داشت.

تستر های باتری و دینام

تستر های باتری و دینام گروه صنعتی اصل ترونیک 

تستر باتری و دینام 3000 - اصل ترونیک - تسترونیک

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات
و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *