مقالات

بهترین شارژر باتری خودرو

بهترین شارژر باتری خودرو - شارژر باتری خودرو - شارژر - اصل ترونیک

بهترین شارژر باتری خودرو

سفرهای کوتاه مکرر، با توقف و روشن شدن مداوم، باعث می شود باتری شما عملکرد کندی داشته باشد، به خصوص در زمستان که بخاری، چراغ های جلو و برف پاک کن ها ممکن است در اکثر مواقع کار کنند. در نهایت، به دلیل اینکه جریان بیشتری از باتری خارج می‌شود، انرژی باتری برای چرخاندن موتور استارت کافی نخواهد بود. باتری در آن حالت تخلیه خواهد شد. اگر شارژر باتری دارید یک وسیله جانبی نسبتا ارزان اما ارزشمند است که می تواند از خالی شدن باتری جلوگیری کند.

شارژر باتری خودرو چیست؟

شارژر باتری خودرو ، وسیله ای است که با عبور جریان الکتریکی از باتری، انرژی را در باتری ذخیره می کند. پروتکل شارژ به اندازه و نوع باتری در حال شارژ بستگی دارد. یک شارژر با کیفیت در صورت استفاده صحیح می تواند عمر باتری خودرو را افزایش دهد. 

شارژ منظم باتری از سولفاته شدن جلوگیری می‌کند. سولفاته شدن فرایندی است که در آن کریستال‌های سولفات سرب روی سطح باتری جمع می‌شوند و آن را غیرقابل استفاده می‌کنند. اگر برای راه‌اندازی یک باتری مرده به چیزی نیاز دارید، به دنبال یکی از بهترین شارژرهای باتری در فروشگاه اصل ترونیک باشید.

در ادامه به طور کامل به نکات انتخاب شارژر باتری خودرو می پردازیم.

کدام شارژر باتری مناسب تر است ؟

تستر شارژر 20 آمپر 3 کاره ASL 6000

این محصول  یک دستگاه سه کاره می باشد که دینام و باتری ماشین را تست و نیز باتری ماشین را شارژر می کند .

این دستگاه یکی از  دقیق ترین و سریع ترین تستر باتری های موجود در بازار می باشد و همچنین برای شارژ سریع باتری تمامی خودروها استفاده می شود.

داشتن نمایشگر LCD با منوی فارسی و قابلیت اعلام تست باتری و دینام به صورت سخنگو از مزایای این دستگاه می باشد . 

اگر می خواهد امکانات سه دستگاه را یکجا ، داخل یک دستگاه داشته باشید و به تنهایی ، بدون نیاز به تعمیرکار ، باتری و دینام ماشین خود را تست کرده و باتری را به راحتی شارژ کنید ، این محصول انتخاب مناسبی برای شما می باشد . 

تستر شارژر باتری 20 آمپر 3 کاره ASL6000 - شارژر باتری  خودرو - شارژر باتری ماشین

شارژر باتری 20 آمپر اتوماتیک ASL6000

شارژر باتری اتوماتیک با توان 20 آمپر توانایی تست شارژ دینام خودرو را داشته و از آن برای شارژ سریع با جریان خروجی 20 آمپر و انواع باتری های خودرویی، UPS و موتوری استفاده می شود.

از سوی دیگر این محصول دارای صفحه نمایشگر است که به راحتی می توانید مقدار ولتاژ را از طریق نمایشگر مشاهده کنید. 

این محصول یکی از پرفروش ترین شارژر های باتری می باشد که به دلیل قیمت مقرون به صرفه و کارایی بالا ، اتوماتیک بودن فرایند شارژ و اتمام شارژ ، وزن پائین و زیبایی در طراحی ، مورد استقبال مشتریان عزیز قرار گرفته است .

برای استفاده خانگی و تعمیرگاهی ، این دستگاه ، باتوجه به قیمت مناسب ، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد که می تواند به طور کامل نیاز مشتری را برطرف نماید .

شارژر باتری ماشین - شارژر باتری خودرو - اصل ترونیک - تسترونیک - شارژر باتری - باتری اتمیک - باتری اوربیتال

شارژر باتری 7 آمپر اتوماتیک مدل ASL6000

شارژر باتری اتوماتیک با توان 7 آمپر توانایی تست شارژ دینام خودرو را داشته و از آن برای شارژ سریع با جریان خروجی 7 آمپر و انواع باتری های خودرویی، UPS و موتوری استفاده می شود.

از سوی دیگر دارای صفحه نمایشگر است. به راحتی می توانید مقدار ولتاژ را از طریق نمایشگر مشاهده کنید. 

شارژر 7 آمپر اتوماتیک ASL6000 - شارژر باتری خودرو - اصل ترونیک

پیشنهاد مطالعه :

شارژر باتری 7 آمپر اتوماتیک ASL1000

 دستگاه شارژر باتری 7 آمپر اتوماتیک ASL1000 دارای یک صفحه دیجیتال است. این نوع دستگاه می تواند کلیه باتری های 12A را به راحتی شارژ کند.

با استفاده از این دستگاه می توان مقدار ولتاژ باتری را به صورت لحظه ای ثبت کرد.

از قابلیت های آن میتوان به شارژ سریع با جریان خروجی 7 آمپر، قطع کن شارژ، تست شارژ دینام خودرو اشاره کرد. 

شارژر باتری 7 آمپر  ASL1000 - شارژر باتری خودرو - شارژر باتری ماشین

 شارژر باتری صنعتی 4 کاناله 12 ولت

 شارژر صنعتی باتری 4 کاناله 12 ولت دارای امکانات مختلف صفحه نمایشگر آنالوگ و دیجیتال، شارژ سریع و اتوماتیک با قابلیت قطع کن، نمایشگر مستقل 4 باتری با نمایشگر مجزا برای هر یک از آن ها و شارژ اتوماتیک چهار باتری 12 ولتی به صورت مستقل می باشد. 

شارژر صنعتی اتوماتیک 4 باتری 12 ولت مدلASL9000

ویدئوی توضیح شارژر باتری 20 آمپر :

انواع شارژر باتری خودرو

1. شارژرهای باتری دستی

این نوع شارژر به خودی خود خاموش نمی شود. در عوض، جریان را ادامه می دهد تا زمانی که آن را قطع کنید. هنگام استفاده از آن، به آمپرمتر توجه کنید تا ببینید آیا شارژ کامل می شود یا خیر. یا از یک هیدرومتر یا ولت متر برای تعیین سطح شارژ استفاده کنید. به محض پر شدن باتری، فرآیند شارژ را متوقف کنید تا از آسیب دیدن باتری جلوگیری شود.

2. شارژرهای اتوماتیک باتری

برخلاف دستورالعمل‌های راهنما، شارژرهای خودکار باتری پس از شارژ کامل، شارژ را متوقف می‌کنند. سپس به حالت Maintain یا حالت شناور تغییر می کند . انواع اتوماتیک نیز تاثیری بر عمر باتری یا ایمنی ندارند. با این حال، آنها نباید برای مدت طولانی یا به عنوان شارژر متصل بمانند.

شارژر باتری خورشیدی

شارژرهای باتری خورشیدی از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی عملیات خود به جای برق جریان مستقیم استفاده می کنند. آنها تا حدی به دلیل قابل حمل بودن و سهولت استفاده روز به روز محبوب تر می شوند.

شارژر باتری خورشیدی

شارژرهای باتری خورشیدی از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی عملیات خود به جای برق جریان مستقیم استفاده می کنند. آنها تا حدی به دلیل قابل حمل بودن و سهولت استفاده روز به روز محبوب تر می شوند.

شارژرهای قطره ای

شارژر قطره ای اجازه می دهد تا یک باتری یک یا دو روز و ماهی یک بار وصل شود. برخلاف شارژرهای شناور، آنها هیچ سنسوری برای تعیین زمان یا شارژ شدن باتری ندارند. آنها مانند شارژرهای دستی تا زمانی که اتصالشان قطع نشود، جریان را ادامه می دهند. برای استفاده، آن را مانند هر شارژر باتری دیگری وصل کنید. زمان ایده آل برای شارژ یک بار در ماه است.

مدار شارژر اتوماتیک باتری ماشین

شارژر باتری وسیله ای است که با عبور جریان الکتریکی از باتری، انرژی را در باتری ذخیره می کند. اگر از باتری سرب اسیدی استفاده می کنید و به عمر طولانی آن نیاز دارید، باید از مدار شارژر باتری خودکار استفاده کنید. این شارژر باتری خاموش کننده خودکار به طور خودکار از برق جدا می شود تا زمانی که باتری ها به طور کامل شارژ شوند، شارژ متوقف شود.

 همچنین می توان از آن برای شارژ سلول های نیمه تخلیه شده نیز استفاده کرد. مدار ساده است و می تواند به مبدل AC به DC، درایور رله و بخش شارژ تقسیم شود.

تفاوت شارژر باتری ماشین اتوماتیک و دستی

شارژر دستی باتری خودرو جریان را به باتری شما می‌رساند و تا زمانی که به آن متصل باشد این کار را ادامه می‌دهد. برای توقف شارژ، باید شارژر را جدا کنید یا آن را از منبع برق جدا کنید. در غیر این صورت باتری ماشین شما بیش از حد شارژ شده و برای همیشه آسیب می بیند. همچنین به شما این امکان را می دهد که حتی یک باتری مرده را نیز شارژ کنید. هنگام استفاده از شارژرهای خودکار این امکان وجود ندارد. شارژرهای دستی نیز مقرون به صرفه تر از شارژرهای اتوماتیک هستند.

از سوی دیگر، شارژرهای اتوماتیک باتری خودرو دارای ظرفیت داخلی برای نظارت بر سطح باتری هستند. این بدان معناست که اساساً می توانید آن را به باتری وسیله نقلیه خود متصل کنید و نگران شارژ بیش از حد نباشید. این نوع شارژر باتری خودرو برای نگهداری باتری خوب است، به خصوص آنهایی که در انبار قرار می دهید یا اغلب از آنها استفاده نمی کنید.

 همچنین با قابلیت شارژ باتری در مواقع نیاز، از کاهش شارژ و سولفاته شدن آن جلوگیری می کند. این وضعیتی است که در آن سولفات سرب در زمانی که باتری برای مدت طولانی تخلیه می شود، روی سطح باتری تجمع می یابد. این امر شارژ باتری ها را دشوارتر می کند و می تواند آنها را غیرقابل استفاده کند.

راهنمای خرید شارژر باتری ماشین

آمپر شارژر

دامنه‌ آمپر از جمله مهم ترین نکات برای خرید شارژر باتری ماشین محسوب می شود. بطور کلی آمپر شارژر مشخص می‌ کند که توانایی شارژر چه اندازه است. به‌ همین‌ دلیل اگر از ماشین خود استفاده زیادی ندارید می‌ توانید به خرید یک دستگاه شارژر ماشین با آمپر پایین بپردازید. شارژرهایی که از آمپر بالا برخوردار هستند قیمت بیشتری نسبت‌ به دستگاه‌ های با دامنه آمپر پایین خواهند داشت.

ولتاژ شارژر باتری

بیشتر خودرو ها  دارای باتری ۱۲ ولتی هستند. به‌ همین‌ دلیل در زمان خرید شارژر باتری ماشین باید مطمئن شوید که دستگاه قادر به شارژ باتری شماست. شارژرهای مختلفی در بازار وجود دارند که قابلیت شارژ باتری در اندازه‌ های ۲۴ ولت، ۱۲ ولت و ۶ ولت را دارا هستند.

شاخص ها

یک شارژر باتری با کیفیت باید از شاخص‌ های زیادی برخوردار باشد. مثلا یک شارژر باید در طی شارژ بتواند زبانه ها را روی ظرفیت باتری حفظ کند. همچنین از سایر شاخص‌ های یک شارژر باتری مناسب، بهره‌ مندی از زنگ هشدار است.

ویژگی های ایمنی

مواد شیمیایی بسیار خطرناکی در باتری ماشین وجود دارند، که برای انسان ها خطر آفرین هستند. مهم ترین ویژگی برای شارژر باتری ماشین ایمنی است. حفظ قطبیت معکوس، حالت شناور و گيره های مقاوم در برابر جرقه از برجسته ترین نکات ایمنی یک دستگاه شارژ باتری ماشین به حساب می آید.

نحوه استفاده از شارژر باتری

با آموزش نحوه شارژ باتری ماشین خود طبق مراحل زیر می توانید از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنید. کار با باتری خودرو خطراتی مانند برق گرفتگی و آسیب احتمالی به سیستم خودرو را در صورت استفاده نادرست دارد. لطفاً هنگام انجام هرگونه تعمیر و نگهداری خودرو احتیاط کنید و همیشه به دفترچه راهنمای سازنده خودرو خود مراجعه کنید.

1. باتری ماشین را آماده کنید

اولین قدم در یادگیری نحوه شارژ باتری ماشین ، آماده کردن آن برای شارژ است. باید تعیین کنید که آیا باتری ماشین شما باید از سینی نگهدارنده آن خارج شود یا نه یا می توان آن را همانطور که هست شارژ کرد. از نظر فنی، همه باتری‌های خودرو را می‌توان در حالی که هنوز متصل است شارژ کرد، اما تمیز کردن سریع باتری خودرو قبل از شارژ کردن ضرری ندارد.

پس از آماده کردن باتری وسیله نقلیه خود برای شارژ باتری، باید موتور خودرو خود را خاموش کنید. سپس، کل سیستم الکتریکی وسیله نقلیه خود، از جمله چراغ های داخلی را خاموش کنید. قبل از اینکه به مرحله بعدی فرآیند شارژ بروید، اطمینان حاصل کنید که تمام برق خاموش است.

2.کابل های منفی و سپس مثبت را بردارید

کاملاً ضروری است که ابتدا کابل منفی و سپس کابل مثبت را به ترتیب از پایانه های باتری خود جدا کنید. در غیر این صورت ممکن است باعث اتصال برق یا آسیب رساندن به باتری ماشین خود شوید.

کابل نگاتیو تقریباً همیشه یک کابل سیاه است که نماد “-” در آن وجود دارد. کابل مثبت معمولا یک کابل قرمز با علامت “+” است. برای جدا کردن هر کابل، ابتدا ممکن است مجبور شوید درپوش‌های پلاستیکی را که گاهی اوقات روی پایانه‌های باتری خودرو قرار دارند، بردارید .

برای بیشتر باتری‌های خودرو، باید از یک آچار سوکت 10 میلی‌متری برای باز کردن کابل منفی استفاده کنید، در حالی که مراقب باشید آن را از کابل مثبت دور نگه دارید زیرا ممکن است شارژ بین دو منبع منتقل شود. در نهایت، این روند را با کابل مثبت و ترمینال تکرار کنید و همچنان مراقب باشید که دو کابل از هم جدا باشند.

3. قطب مثبت و منفی باتری را تمیز کنید

مواد شیمیایی بسیار خطرناکی در باتری ماشین وجود دارند، که برای انسان ها خطر آفرین هستند. مهم ترین ویژگی برای شارژر باتری ماشین ایمنی است. حفظ قطبیت معکوس، حالت شناور و گيره های مقاوم در برابر جرقه از برجسته ترین نکات ایمنی یک دستگاه شارژ باتری ماشین به حساب می آید.

4. شارژر باتری خودرو را وصل کنید

اگر مراحل بالا را کامل کرده اید، اکنون آماده هستید تا شارژر باتری خودرو را به باتری وسیله نقلیه خود وصل کنید. دستورالعمل‌های زیر برای اکثر شارژرهای باتری خودرو کار می‌کنند، اما اگر شارژر شما دستورالعمل‌های خاصی برای کارکرد دارد، به جای آن از آن‌ها پیروی کنید.

 

  • مطمئن شوید شارژر باتری ماشین خاموش است.
  • ابتدا کابل مثبت را به ترمینال مثبت وصل کنید سپس به ترتیب کابل منفی را به قطب منفی وصل کنید.
  • شارژر ماشین خود را روشن کنید و نرخ شارژ را روی کمترین میزان ممکن تنظیم کنید.
  • اگر سیستم شارژ شما دارای تایمر است، آن را برای بازه زمانی مناسب تنظیم کنید. اگر شارژر شما مجهز به تایمر نیست و مطمئن نیستید که چه مدت باتری ماشین خود را شارژ کنید ، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا به صورت آنلاین جستجو کنید تا از شارژ بیش از حد احتمالی جلوگیری کنید .

5. درآوردن شارژر باتری ماشین

برای تکمیل فرآیند شارژ باتری خودرو، قبل از اینکه به چیز دیگری دست بزنید، شارژر خود را خاموش کنید. هنگامی که شارژر ماشین شما خاموش شد، کافی است ابتدا کابل مثبت و سپس کابل منفی را جدا کنید.

به یاد داشته باشید که کابل های پایانه های باتری ماشین خود را تعویض کنید. یک بار دیگر، مطمئن شوید که کابل مثبت را قبل از کابل منفی دوباره وصل کنید. اگر باتری خودرو را به طور کامل درآورده اید، اکنون زمان آن است که آن را دوباره در سینی خود قرار دهید

6. باتری ماشین خود را تست کنید

برای تست صحیح باتری خودرو، نباید تا چند روز پس از شارژ با ماشین خود رانندگی کنید. این به این دلیل است که دینام ماشین شما باتری را در حالی که وسیله نقلیه شما کار می کند شارژ می کند. با این حال، این بخش از فرآیند کاملا ضروری نیست، زیرا ما می دانیم که بسیاری از رانندگان به خودروهای خود به صورت روزانه نیاز دارند.

7. قبل از قطع برق آن را جدا کنید

پس از شارژ، همیشه برق را خاموش کنید و شارژر را قبل از برداشتن گیره های ترمینال آن از پریز جدا کنید – در غیر این صورت گیره ها ممکن است با درآوردن آنها جرقه بزنند و گازی را که در حین شارژ خارج می شود مشتعل کند.

همچنین مطمئن شوید که هنگام وصل کردن مجدد باتری، هیچ مدار الکتریکی در خودرو روشن نیست – ممکن است با تعویض ترمینال دوم باتری جرقه ایجاد شود و گاز باتری مشتعل شود.

سوالات متداول

چگونه شارژر باتری ماشین را انتخاب کنم؟

ابتدا مطمئن شوید که یک شارژر باتری سازگار با نوع و ولتاژ باتری ماشین خود انتخاب کنید. سپس شارژر را بر اساس نیاز خود و نکات انتخاب شارژر باتری ماشین انتخاب کنید. برخی از شارژرها در احیای باتری های کاملا تخلیه شده بهتر عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر برای نگهداری باتری ها طراحی شده اند.

 

آیا مهم است که از چه شارژر باتری ماشینی استفاده می کنید؟

به عنوان یک قاعده کلی، شارژری را انتخاب کنید که بتواند حداقل یک دهم توان باتری ماشین را تحمل کند. یک باتری ماشین 80.0 آمپر ساعت (Ah) به شارژری نیاز دارد که بتواند حداقل 8.0 آمپر را تحمل کند. شارژرهای باتری خودرو از 5.0 آمپر تا 30.0 آمپر و بالاتر است.

 

شارژر را تا چه زمانی به برق متصل کنیم؟

بسیاری از شارژرهای خودروهای مدرن به اندازه کافی هوشمند هستند که می توانند زمانی که باتری پر است را تشخیص دهند و برق را متوقف کنند. زمان شارژ نیز از محصولی به محصول دیگر متفاوت است، بنابراین باتری کاملاً مرده ممکن است نیاز داشته باشد کابل‌های جامپر را بیش از 10 ساعت وصل کنید.

تستر های باتری و دینام

تستر های باتری و دینام گروه صنعتی اصل ترونیک 

تستر باتری و دینام 3000 - اصل ترونیک - تسترونیک

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات
و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *