مقالات, مقالات باتری و تستر باتری

چرا باتری خودرو تخلیه می شود ؟

چرا باتری خودرو تخلیه می شود ؟

چرا باتری خودرو تخلیه می شود ؟

باتری خودرو یکی از مهم‌ ترین و اصلی ترین قطعات خودرو است که نقش مهمی در تامین برق اتومبیل و کارکرد قسمت‌ های مختلف آن مخصوصاً موتور خودرو دارد. در برخی مواقع و به دلایل مختلف ممکن است باتری خودرو دچار اشکال شده و سبب تخلیه شارژ مداوم آن شود، در این مواقع باید هرچه سریعتر نسبت به تعمیر آن اقدام کرد تا برای قسمت‌ های دیگر خودرو مشکلی پیش نیاید. 

به طور معمول در این مواقع می‌ توانید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کرده و از آن بخواهید علت تخلیه شارژ باطری خودرو شما را مشخص کند. علاوه بر این، اقدام سریع برای تعمیر آن می‌ تواند از آسیب به قسمت‌ های دیگر خودرو جلوگیری کرده و از ایجاد هزینه‌ های گزاف یا خسارات مختلف جبران ناپذیر پیشگیری نماید.

 اگر شاهد خالی شدن باتری ماشین خود به صورت ناگهانی هستید، ممکن است به فکر تعویض و خرید یک باطری نو باشید، اما بهتر است بدانید؛ در اکثر مواقع می‌ توان اقدام به تعمیر باتری با هزینه کم و در کمترین زمان کرد. در ادامه این مطلب به ارائه مطالب جامع تری در مورد دلیل تخلیه ناگهانی باتری خودرو پرداخته و مطالب کامل‌تری برای شما عنوان می‌ کنیم.

دلایل تخلیه باتری خودرو چیست؟

دلایل خالی شدن باتری خودرو می‌ تواند متفاوت بوده و به موارد مختلفی بستگی داشته باشد، اما از مهم‌ترین دلایل این اتفاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد مشکل در سیستم سیم کشی خودرو
  2. وجود اشکال و ایراد در خود باتری
  3. اشتباهاتی که راننده در هنگام کار با باتری مرتکب می‌ شود

با توجه به توضیحات داده شده می‌ توان گفت بسیاری از مشکلاتی که برای باتری پیش می‌آید و سبب تخلیه شارژ باتری خودرو می‌ شود به آسانی قابل رفع است و می‌ توان با صرف کمترین هزینه، این مشکلات را برطرف کرد. در ادامه مهمترین دلایلی را که سبب خالی شدن باتری ماشین می‌ شود معرفی می‌ کنیم:

1. روشن ماندن بیش از اندازه چراغ خودرو

از مهم‌ترین دلایل تخلیه شارژ باتری خودرو است که بسیاری از رانندگان حرفه‌ای از آن اطلاع دارند. اگر تمامی چراغ‌ های اتومبیل به خوبی بررسی نشوند و برای مدت طولانی روشن بمانند سبب آسیب جدی به باتری خودرو می‌شوند؛ به همین دلیل بهتر است قبل از پیاده شدن از اتومبیل تمامی چراغ‌ ها را بررسی کرده و از خاموش بودن آن ها مطمئن شوید.

2. ضعیف بودن باتری خودرو

اگر باتری اتومبیل شما توسط یک منبع تغذیه مناسب و قوی تغذیه نشود ممکن است دچار خالی شدن مرتب شارژ و ایجاد مشکلات مختلف شود، به همین دلیل باید به طور مرتب منبع تغذیه را بررسی کرده و در صورت قدیمی بودن آن را تعویض کنید.

3. اکسید شدن اتصالات باتری

یکی دیگر از مواردی که باعث معیوب شدن باتری و تخلیه شارژ باطری خودرو می‌ شود، اکسید شدن اتصالات باتری و اتصالات قلع باتری است؛ این اتفاق ممکن است به دلیل اکسید یا پوسیده بودن باتری رخ دهد که باید هرچه سریعتر نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد.

4. وجود ایراد در برق کشی خودرو

از دیگر دلایل خالی شدن باتری خودرو می‌ توان به وجود مشکلات مختلف در برق کشی خودرو اشاره کرد، توجه داشته باشید امور برق کشی یا نصب سیستم پخش و دزدگیر باید توسط افراد ماهر و نمایندگی‌ ها انجام شود تا کوچک‌ترین مشکلی در سیستم برق خودرو به وجود نیاید.

5. ایجاد مشکلات متعدد در دینام خودرو

در برخی مواقع ممکن است مشکلاتی در تسمه دینام یا قسمت‌ های مختلف آن ایجاد شود که سبب خالی شدن مرتب باتری اتومبیل می‌ شود، در این مواقع باید به خوبی دینام را بررسی کرده و در صورت ایجاد مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کرد.

6. تغییرات متناوب دمایی

باتری خودرو در دمای خیلی سرد یا خیلی گرم آسیب می‌ بیند و کارایی خود را از دست می‌ دهد، تغییرات شدید دمایی سبب ایجاد تاثیرات منفی روی مایع الکترولیت موجود در باتری می‌ شوند و باعث می‌ شوند باتری کارایی خود را از دست داده یا شارژ آن به طور مرتب خالی شود.

استفاده از انواع دستگاه‌ های استارتر و شارژ صنعتی باتری می‌ تواند در مواقع لزوم به شما کمک کند تا باتری خود را شارژ کرده و خیال شما از بابت حفظ کارکرد باتری راحت شود.

به منظور خرید یک استارتر باتری با کیفیت و اصل، می‌توانید از طریق سایت شرکت اصل ترونیک اقدام کنید، در حال حاضر مجموعه ما انواع استارتر باتری، شارژر خودرو، تستر باتری خودرو و…… را با کیفیت بالا و عملکرد بی‌نظیر در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهد. تمامی محصولات این مجموعه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و شما می‌ توانید از تمامی نقاط کشور اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید.

نحوه باتری به باتری کردن خودرو

یکی از بهترین روش‌ ها برای شارژ باتری مرده، استفاده از روش باتری به باتری کردن است، در این روش از تعدادی کابل اتصال مجهز استفاده می‌ شود و سپس اقدام به شارژ باتری معیوب می کنند. در ادامه به توضیح چگونگی انجام این کار به طور کامل می‌ پردازیم:

  • در ابتدا یک خودرو با باتری سالم جهت باتری به باتری کردن پیدا کنید.
  • کابل مخصوصی را که از قبل تهیه کرده‌اید آماده نمایید.
  • هر دو خودرویی که دارای باتری سالم و باتری معیوب هستند را در کنار یکدیگر پارک کنید.
  • توجه داشته باشید هر دو خودرو باید خاموش باشند و سوئیچ هر دو اتومبیل را ببندید.
  • دقت کنید هر باتری دارای دو قطب مثبت و منفی است که روی باتری‌ ها درج شده است و شما باید اقدام به شناسایی آن ها کنید.
  • کابل‌هایی را که از قبل تهیه کرده اید دارای دو نوع مشکی و قرمز هستند، به طور معمول کابل مشکی برای قطب منفی به کار می‌ رود و کابل قرمز برای قطب مثبت است.
  • یک سمت قابل قرمز را به قطب مثبت باتری خوابیده متصل کرده و طرف دیگر آن را به قطب مثبت باتری سالم وصل کنید.
  • سپس کابل مشکی را به قطب منفی باتری سالم وصل کرده و طرف دیگر آن را به قسمتی فلزی از باتری معیوب متصل کنید.
  • توجه داشته باشید اگر کابل‌ ها به صورت اشتباه نصب شوند ممکن است سبب منفجر شدن باتری‌ ها شوند.
  • دقت داشته باشید هیچگاه نباید گیره کابل منفی را در خودروی معیوب، به قطب منفی باتری خراب وصل کنید.
  • در نهایت خودروی سالم را استارت زده و اجازه بدهید چند دقیقه در همان حالت بمانند تا باتری خودروی معیوب شارژ شود.
  • در نهایت تمامی قسمت‌ های کابل مشکی و کابل قرمز را از خودروها جدا کنید.

توجه داشته باشید اگر تجربه کافی در این مورد ندارید حتماً باید از یک فرد با تجربه یا تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید تا خطرات جانی شما را تهدید نکند.

سوالات متداول

1 : علت تخلیه شارژ باتری خودرو چیست؟

تخلیه شارژ باتری اتومبیل ممکن است دلایل مختلفی مانند معیوب بودن خود باتری، تعمیر اشتباه و مشکل در سیم کشی خودرو داشته باشد که تمامی این موارد باید به خوبی بررسی شده و هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

2: مزیت باتری به باتری کردن چیست؟

با استفاده از این روش با صرف هزینه کم و در کمترین زمان می‌ توان اقدام به شارژ باتری معیوب و خراب کرد.

3 : آیا در صورت خراب شدن باتری باید هرچه زودتر آن را تعویض کرد؟

در اکثر مواقع مشکلاتی که برای باتری خودرو پیش می‌ آید جدی نبوده و نیاز به تعویض باتری نیست، در این مواقع می‌ توان به آسانی و در کمترین زمان باتری را تعمیر کرد.

تستر های باتری و دینام

تستر های باتری و دینام گروه صنعتی اصل ترونیک 

تستر باتری و دینام 3000 - اصل ترونیک - تسترونیک

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

برای دریافت اطلاعات
و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید

044-3233-7926

0914-941-4288

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *